שבעה חודשים אחרי שהחוק להגבלת פרסום ושיווק מוצרי טבק עבר בכנסת, המאבק נגדו מגיע לשיא. שלוש עתירות תלויות ועומדות בימים אלה בפני בג"ץ נגד החוק — שתיים מהן מנסות לתקן את החוק לטובתן של חברות הסיגריות האלקטרוניות; השלישית נועדה דווקא להחמיר את החקיקה ולבטל את הסעיף שמאפשר לחברות הסיגריות להמשיך לפרסם את מוצריהן בעיתונות המודפסת. בית המשפט קבע כי העתירות יישמעו יחד בנובמבר, והוא גם צפוי לאחד אותן בהמשך. החוק, שעבר בכנסת ביום האחרון של 2018, אוסר כל סוג של פרסום מוצרי טבק ומוצרי עישון, לרבות סיגריות אלקטרוניות, בכל סוגי המדיה — למעט בעיתונות המודפסת. במקרה של פרסום בעיתון, מול כל פרסומת של מוצר…
מאת רוני לינדר