בהשוואה לספרים אלקטרוניים, קריאת ספרים מודפסים מעודדת את הקשר בין ההורה והילד, כך מצא מחקר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics.
כ- 40 זוגות של הורים וילדים נצפו במהלך הקריאה של ספרים משלושה סוגים: ספר אלקטרוני בסיסי, ספר אלקטרוני מתקדם (לדוגמא, עם אפקטים קוליים), וספר מודפס. הדיאלוג השפתי – לדוגמא, שימוש בשאלות פתוחות – היה נפוץ יותר כאשר הוקראו ספרים מודפסים. ההורים אף נטו לבלות פרקי זמן קצרים יותר במתן הוראות בעלות קונוטציה שלילית – כגון "אל תיגע בזה" – כאשר הוקראו ספרים מודפסים.
הילדים בתורם, נטו להיות מילוליים יותר – לסווג תמונות או לענות על שאלות ההורה בנוגע לסיפור – כאשר הוקרא הספר המודפס.