בשנים האחרונות עבר תאגיד פיליפס הבינלאומי שינוי דרמטי. החברה, שהייתה מזוהה עם טלוויזיות ומכשירי גילוח, יצאה מהתחומים האלה כליל והחליטה שהעתיד הוא בתחום הבריאות.
"נפרדנו מהטלוויזיות, ממוצרי הצריכה, ובסופו של דבר אפילו מהתאורה. החברה כולה מושקעת היום בבריאות, וזו החברה הגדולה היחידה בסביבה התחרותית שלנו שמיקדה את כל תשומת לבה בתחום הזה", אומרת ד"ר אפרת שפר, נשיאת פיליפס ישראל ומנכ"לית החטיבה הגלובלית לאפליקציות קליניות בתחום הדימות, שמעסיקה 400 עובדים בעולם. "חברות אחרות שהתפתחו כמונו בתחום הבריאות מתוך עולם מוצרי ההדמיה, לדוגמה GE וסימנס, עדיין עוסקות גם בתחומים נוספים, או שהן הוציאו את הבריאות לחברות בנות".
פיליפס עצמה הוסיפה ליכולותיה בתחום ההדמיה שני עסקי בריאות חדשים: ביג דאטה וטיפול ביתי, שמתכתב עם פעילות האלקטרוניקה הצרכנית שבעבר הייתה מזוהה איתה.
"אנחנו רוצים להביא את הבריאות הביתה ולהתרחב מעולם האבחון והטיפול אל עולם המניעה", אומרת שפר. "שני התחומים הללו נסמכים במידה רבה על ביג דאטה וישנה תחושה שיהיה למידע חלק גדול עוד יותר בהם בעתיד. הכוונה שלנו היא לחבר את כל הפתרונות הביתיים לרשת שתהפוך לחכמה. כולם מסכימים שהמהפכה תגיע מהכיוון הזה, אבל אנחנו כבר שם במידה רבה".
מאת גלי וינרב