מניותיהן של חברות פארמה לא מעטות נחבטו במחצית הראשונה של 2016, לאחר שהדיון באינפלציה במחירי התרופות בארה"ב נהפך חלק ממסע הבחירות לנשיאות. רגולטורים, פוליטיקאים וועדות של בתי הנבחרים התחילו לבחון בתשומת לב רבה את מדיניות המחירים של חברות, שחלקן הפכו את העלאת מחירי התרופות בעשרות ומאות אחוזים לחלק מהותי מהמודל העסקי שלהן.
הדוגמה הבולטות היא חברת Valeant, שמנייתה קרסה ב-90% ומנכ"לה סיים את תפקידו. חברה אחרת היא Turing, שמנכ"לה, מרטין שקרלי, נהפך סמל של ניצול שיטתי וציני של היצע מוגבל כדי להטיס את מחירי התרופות ולמקסם את רווחיהן על חשבון החולים ומשלם המסים האמריקאי.
מאת יורם גביזון