לא ברור כיצד ועל חשבון מי תגדיל טבע את נתח השוק
הצגת התוכנית האסטרטגית של טבע ל-2010-2015 בכינוס אנליסטים ארכה 3 שעות, אבל עסקה באינטנסיביות בשתי שאלות יסוד. שאלה אחת היא אם טבע, חברה שמחזורה יתקרב ל-14 מיליארד דולר ב-2009, מסוגלת להצדיק את התמחור של השוק ולהמשיך בצמיחתה המהירה בשוק הגנרי. שאלה שנייה היא אם ביכולתה לעשות מה שחברות גדולות ממנה מתקשות לעשות: להציג חלופה למוצר רב-מכר שעומד לאבד הגנה פטנטית, כמו הקופקסון, ולהימנע מנפילה במחזור המכירות ובמחיר המניה.
טבע השיבה בכן מהדהד על שתי השאלות, אבל כמו כל תוכנית אחרת גם תוכנית החומש שלה מבוססת על הנחות קריטיות, כאלו שאי מימושן עלול למוטט את התוכנית כולה. אחת מהן היא שטבע מסוגלת להגדיל את נתח השוק שלה בשוק האמריקאי הרווי והתחרותי מ-22% ב-2009 ל-35% ב-2015.
מאת: יורם גביזון, כתב TheMarker