הצהרת נכנס לאתר

 

האתר מיועד לרוקחים ולאנשי מקצוע בתחום הפרמצבטיקה בישראל וכן לרופאים, צוות רפואי ואחרים העוסקים בתחומים הרלוונטיים בישראל. המידע הכלול באתר הוא מידע מקצועי ומדעי ומנוסח בהתאם. 

 

האמור באתר ביחס לתכשירים, טיפולים, וטכנולוגיות רפואיות אחרות מיועד למתן מידע כללי בלבד, ואינו מהווה תחליף להתייעצות עם אנשי מקצוע.

 

השימוש בתכשירים, ובטכנולוגיות הרפואיות, או בטיפולים הנזכרים באתר כפוף לתנאי הרישום שלהם ולאמור בעלון לרופא ובעלון לצרכן הרלוונטיים, או למידע בספרות המקצועית הרלוונטית ואין לראות באמור באתר משום עידוד ו/או המלצה לעשיית שימוש בתכשירים, טיפולים וטכנולוגיות רפואיות אחרות שלא בהתאם לתנאים אלה.

 

המידע המופיע באתר זה אשר מובא מטעם חברות התרופות / מזון רפואי / ציוד רפואי, הינו על אחריות הגוף אשר העביר אלינו את המידע.

 

השימוש באתר הוא על פי "תנאי השימוש באתר" כפי שמתפרסמים באתר.

 

אני מסכים ומצהיר כי אני עומד בתנאים לכניסה לאתר



כניסה למנויים
כתובת דוא"ל:
ססמא:
משתמש חדש

pharmaline-facebook

 

יפעת בקרת פרסום: עוגת הפרסום לשוק התרופות קטנה ב-5.7% בשנת 2003
התפרסם במהדורה מס' 10  (פברואר 2004) במדור ללא מרשם רופא
מאת שרון אלון

על פי נתוני "יפעת בקרת פרסום", סה"כ עוגת הפרסום למוצרי טבע וויטמינים וכן לתרופות עלתה באחוז אחד בלבד בשנת 2003 והסתכמה ב-41,369,952 מיליון דולר במחירי מחירון, לעומת 40,649,991 מיליון דולר בשנת 2002 (המחירים בפועל נמוכים ב-50%-60% ממחירי המחירון).

 

כשמפלחים את השוק לוויטמינים ומוצרי טבע מצד אחד, ולתרופות מצד שני (טבלה מס' 1 ו-2), ניתן לראות ששוק פרסום התרופות קטן בשנת 2003 ב-5.7% בהשוואה לשנת 2002. לעומת זאת בשוק הוויטמינים ומוצרי הטבע נרשם גידול של 15.5% בשנת 2003, בהשוואה לשנת 2002. יש לשים לב שחברות תרופות רבות משווקות, בנוסף לתרופות, גם מוצרי טבע וויטמינים. בפילוח הכולל סיווגנו את החברות שגרעין עיסוקם הוא בתרופות, לתחום התרופות, ואילו את החברות שגרעין עיסוקן הוא מוצרי טבע וויטמינים סיווגנו לתחום מוצרי הטבע והוויטמינים. כך למשל, חברת ניאופרם, המשווקת את המותג צנטרום, מופיעה ברשימת חברות התרופות, ואילו חברת פרמהשלום, משווקת המותג פרמטון, מופיעה ברשימת חברות הוויטמינים ומוצרי הטבע.

 

תמונה מס' 1:

 

תמונה מס' 2: עשרים המפרסמים המובילים בוויטמינים ובמוצרי טבע בשנים 2002 ו-2003

 

טבלה מס' 1: דרוג חברות התרופות המובילות בהוצאה לפרסום ב-20002 ומצבן ב- 2003


*מחירי מחירון, המחירים בפועל נמוכים ב 50%-60%

 

כשמשווים את פעילותן בשנת 2003 של עשרים החברות המשווקות מוצרי טבע וויטמינים, שפרסמו בשנת 2002 (טבלה מס' 4), ניתן לראות שישנן חברות כמוGreen Medic Line , ערבה, הדרך הטבעית ועוד, שהפסיקו לפרסם או שהיקף פעילותן ירד בקרוב ל-100%. יחד עם זאת, בקרב החברות הפעילות נרשמה עלייה של יותר ממאה אחוזים בהיקפי הפרסום, דבר שתרם לעלייה של 15.5% בשוק זה, בהשוואה לשנת 2002


 

טבלה מס' 2

 

 

לסיכום

 

בשוק התרופות - למרות הירידה בתקציבי הפרסום, אנחנו ממשיכים לראות את השחקניות הקבועות בשוק ממשיכות לגבות במדיה את המוצרים המובילים.
בשוק הוויטמינים ומוצרי טבע התמונה שונה: מרבית החברות המפרסמות מתחלפות מדי שנה במיקומן, אך עם זאת מסתמנת בשנים האחרונות קבוצה של חברות שמגבות במדיה את המוצרים שלהן בעקביות, בדומה לגיבוי שמקבלות התרופות.


חשוב לציין, שבנוסף לפרסום, החברות פועלות באפיקים שיווקיים נוספים, ובסה"כ לו ניתן היה לכמט את ההוצאות הנוספות, יתכן, שהיינו רואים תמונה שונה מזו המסתמנת מהפרסום במדיה בלבד.

 

הכותבת שרון אלון- M.Sc.Pharm, MBA


הוסף תגובה חדשה
תגובות
לא נשלחו עדיין תגובות.
תנאי השימוש באתרקישוריםצור קשר • כל הזכויות שמורות פארמה-ליין © 2007