הצהרת נכנס לאתר

 

האתר מיועד לרוקחים ולאנשי מקצוע בתחום הפרמצבטיקה בישראל וכן לרופאים, צוות רפואי ואחרים העוסקים בתחומים הרלוונטיים בישראל. המידע הכלול באתר הוא מידע מקצועי ומדעי ומנוסח בהתאם. 

 

האמור באתר ביחס לתכשירים, טיפולים, וטכנולוגיות רפואיות אחרות מיועד למתן מידע כללי בלבד, ואינו מהווה תחליף להתייעצות עם אנשי מקצוע.

 

השימוש בתכשירים, ובטכנולוגיות הרפואיות, או בטיפולים הנזכרים באתר כפוף לתנאי הרישום שלהם ולאמור בעלון לרופא ובעלון לצרכן הרלוונטיים, או למידע בספרות המקצועית הרלוונטית ואין לראות באמור באתר משום עידוד ו/או המלצה לעשיית שימוש בתכשירים, טיפולים וטכנולוגיות רפואיות אחרות שלא בהתאם לתנאים אלה.

 

המידע המופיע באתר זה אשר מובא מטעם חברות התרופות / מזון רפואי / ציוד רפואי, הינו על אחריות הגוף אשר העביר אלינו את המידע.

 

השימוש באתר הוא על פי "תנאי השימוש באתר" כפי שמתפרסמים באתר.

 

אני מסכים ומצהיר כי אני עומד בתנאים לכניסה לאתר



כניסה למנויים
כתובת דוא"ל:
ססמא:
משתמש חדש

pharmaline-facebook

 

היערכות רשת סופר-פארם ליציאת OTC אל מחוץ לבית המרקחת
מאת אילן שקד

ב-10/05/05 נכנס לתוקפו החוק המאפשר מכירת תרופות ללא מרשם מחוץ לבתי המרקחת. בניגוד למדינות אחרות, בהם תהליך הוצאת התרופות ללא מרשם היה הדרגתי, בישראל הוחלט על יציאה בו-זמנית של למעלה מ-100 מרכיבים פעילים. משרד הבריאות טרם סיים לאשר את כל  התרופות המיועדות  למכירה מחוץ לבתי המרקחת, ובסיום תהליך האישור יוצבו כ-70 תרופות על המדפים מחוץ לבתי המרקחת.

 

לעת-עתה, החליטו חברות התרופות לשווק מחוץ לבתי המרקחת רק את התרופות שיש להם נתחי שוק מהותיים. בשלב ראשון עלו על מדפי רשת סופר-פארם 20 תרופות: אקמולי סירופ בשלושה טעמים, אוטריוין ספריי מדוד למבוגרים וילדים, אוטריוין מנטול, אוטריוני, אקמול 14,דקסמול 16,פראמול 16 אדויל  16, אדקס ליקווי ג'לס 16,איבופרופן ליקווי ג'לס 16,פניסטיל ג'ל, אגיסטן קרם,פונגידרם קרם, פיטריון קרם,טי ג'ל, קרטייה ומרפן ספריי. במהלך החודש הקרוב יצטרפו  עוד  תרופות ללא מרשם תחת המותג הפרטי לייף: פראמול 8, אף טיפה ספריי מדוד, , בייבי גאם וקלירדנט.

 

 

סופר-פארם רואה זאת כמחויבותה להפוך את מהלך יציאת התרופות למהלך שירותי, בטיחותי ונגיש עבור הצרכן. כפועל יוצא מכך השקיעה הרשת כ-5.5 מיליון שקלים בהיערכות בתחום התפעולי והשיווקי. ההיערכות כוללת:

  • אזור מבודל למכירת מוצרי OTC התחום במסגרת כחולה. האזור ממוקם בקרבת בית המרקחת, כדי לאפשר ללקוחות להיעזר בצוות הרוקחים במידת הצורך. 
  • מידוף לבן מיוחד עם פרופיל צר, המאפשר מסחור צפוף של מוצרי OTC.
  • על פי התקנות, מסחור התרופות הוא בגובה של 1.20 מ' ומעלה, כדי למנוע נגישות של ילדים.
  • התרופות מסודרות על המדף באמצעות חוצצים הכוללים מושכן אינטגרלי.
  • סידור התרופות נעשה על פי חמש קבוצות נושא, שכל אחת מהן כוללת תת-קטגוריות:
    1. ילדים - חום וכאבים, חניכיים, אף ופצעים.
    2. שיכוך כאבים - חום וכאבים.
    3. עור - פטריות, גירויי עור.
    4. הצטננות - כאבי גרון, אף ועיניים.
    5. לב, עיכול – צרבת, הפסקת עישון ושונות.
  • צג מחשב בעל מסך נגיעה, שבאמצעותו יכול הצרכן לקבל מידע ויזואלי על המוצר ואת העלון לצרכן המתורגם ל-4 שפות. המחשב הותקן על מדף התרופות והצרכן יכול לקבל את המידע על התרופה הרצויה באמצעות סריקת  ברקוד המוצר או לחלופין - הקלדת שם התרופה. שירות המחשב משלים את נוכחותו של הרוקח המייעץ.
  • קלסר המכיל את כל עלוני הצרכן של התרופות המוצגות על מדפי ה-OTC בחלוקה לקבוצות נושא המפורטות לעיל.
  • במקביל לשירות ה"אל-תור" שמציעה הרשת (העברת מרשם מחזית החנות לבית המרקחת באמצעות פקס מהיר, הכנת המרשם ע"י הרוקח וקריאה לצרכן לקבל את תרופות המופיעות במרשם בליווי הסבר, ללא צורך לעמוד בתור), יוקמו בכל סניף עמדות אקספרס, הפוטרות את הלקוחות הרוכשים תרופות ללא מרשם מהמתנה בתור הרגיל.
  • במקביל העלתה הרשת סרטון פרסומי שמטרתו להסביר את תהליך רכישת התרופות ללא מרשם ותהליך הייעוץ.

 

רשת סופר-פארם משווקת כיום כ-25% מתחום תרופות ה- OTCבישראל, המוערך בכ-500 מיליון שקלים. היא צופה כי בשנה הקרובה יביא המהלך לגידול של 15% בשוק כולו ולגידול זהה בתחום זה  ברשת.

 

 

אילן שקד- מנהל שיווק תחום בית-מרקחת וטבע

 

הוסף תגובה חדשה
תגובות
לא נשלחו עדיין תגובות.
תנאי השימוש באתרקישוריםצור קשר • כל הזכויות שמורות פארמה-ליין © 2007