הצהרת נכנס לאתר

 

האתר מיועד לרוקחים ולאנשי מקצוע בתחום הפרמצבטיקה בישראל וכן לרופאים, צוות רפואי ואחרים העוסקים בתחומים הרלוונטיים בישראל. המידע הכלול באתר הוא מידע מקצועי ומדעי ומנוסח בהתאם. 

 

האמור באתר ביחס לתכשירים, טיפולים, וטכנולוגיות רפואיות אחרות מיועד למתן מידע כללי בלבד, ואינו מהווה תחליף להתייעצות עם אנשי מקצוע.

 

השימוש בתכשירים, ובטכנולוגיות הרפואיות, או בטיפולים הנזכרים באתר כפוף לתנאי הרישום שלהם ולאמור בעלון לרופא ובעלון לצרכן הרלוונטיים, או למידע בספרות המקצועית הרלוונטית ואין לראות באמור באתר משום עידוד ו/או המלצה לעשיית שימוש בתכשירים, טיפולים וטכנולוגיות רפואיות אחרות שלא בהתאם לתנאים אלה.

 

המידע המופיע באתר זה אשר מובא מטעם חברות התרופות / מזון רפואי / ציוד רפואי, הינו על אחריות הגוף אשר העביר אלינו את המידע.

 

השימוש באתר הוא על פי "תנאי השימוש באתר" כפי שמתפרסמים באתר.

 

אני מסכים ומצהיר כי אני עומד בתנאים לכניסה לאתר



כניסה למנויים
כתובת דוא"ל:
ססמא:
משתמש חדש

pharmaline-facebook

 

איך להרוויח כסף מתרופות מרשם
התפרסם במהדורה מס' 18  (ספטמבר 2005) במדור שיווק רוקחי
מאת עומר פורת

נראה שמצב בתי המרקחת רק מחמיר מיום ליום. הגזירות מקופות החולים נוחתות על בתי המרקחת, תחומים נוספים "יברחו" מבית המרקחת ל-GSL (הומיאופתיה), ובשנה הבאה עלינו לטובה יתחיל למעשה ה-GSL לקרום עור וגידים וניפרד, לצערנו, מחלק ממכירות תרופות ה-OTC.

אז מה נשאר לנו, למעשה? תרופות מרשם, הכנות רוקחיות ו"מוצרי  בית מרקחת". בתרופות מרשם - מחירי ירפ"א הם וירטואליים, המחיר נקבע בפועל בין קופות החולים לבין היצרנים, והרווח (עמלת השורה או אחר) קטן, אם בכלל. כלומר, המימון נופל על בית המרקחת. התייעלות היא דבר נהדר, רק חבל שהיא נעשית על גב הרוקח ובית המרקחת הקהילתי.

 

ובכל זאת, למרות הפתיחה המלנכולית, אני טוען שניתן להרוויח כסף מתרופות מרשם (ואין הכוונה למכירה לחו"ל). צריך להפוך את הבעיה שלנו להזדמנות, להסתכל בחצי הכוס המלאה: הלקוח ימשיך להגיע לבית המרקחת עם המרשם לתרופות. אם נעצור לשנייה בעת ניפוק המרשם "ונקשיב לתרופות" שבו, תיפתח לפנינו הזדמנות עסקית/ מקצועית לתת ללקוח שירות מקצועי יותר ויחד עם זאת לגמור את החודש אפילו בכבוד.

 

תרופות המרשם מספרות לנו ממה סובל הלקוח, ואנחנו יודעים אילו תכשירים יתנו לו את הטיפול הטוב ביותר. מה שנשאר הוא רק לחבר בין הקצוות. כדי לקרוא את המרשם וללקט את התרופה אין צורך ברוקח, מספיק לדעת לקרוא את שם התרופה, בעולם הדבר נעשה כבר ע"י מכונות אוטומטיות. אז איפה נכנס הרוקח לתמונה? תפקיד הרוקח הוא לקרוא את המרשם ולהבין אותו. להבין את המרשם משמע להתאים בין התרופה הרשומה לבין הבעיה הרפואית של החולה, כדי לוודא שלא נעשתה טעות, להתאים מינונים לגיל/ משקל, ולהמליץ על תכשירים נוספים היכולים להקל/ לשפר את מצבו של החולה.

 

"להקשיב לתרופות" משמעו ללמוד מהי הבעיה הרפואית של החולה וכיצד נוכל לסייע לו בעזרת תכשירים נוספים שלא יירשמו ע"י הרופא. אלה לרוב לא תרופות אלא "מוצרי בית מרקחת" - החל בתכשירים פארארפואיים ועד לתוספי מזון.
 
נבחן מספר דוגמאות לשילובים מנצחים, שילובים שישפרו את הטיפול בלקוח:

 

סוג מרשם

רווח ממוצע למרשם *

מוצר משלים

הכנסה נוספת בממוצע

רווח נוסף ממוצע ממוצר משלים **

מרשם אנטיביוטיקה לילדים

7 ¤

פרוביוטיקה לילדים באבקה

88 ¤

36  ¤

מרשם אנטיביוטיקה לילדים

7 ¤

תכשיר להורדת חום (לא במרשם)

16 ¤

26 ¤

6.5 ¤

11 ¤

מרשם אנטיביוטיקה לילדים

7 ¤

מד חום דיגיטלי

18 ¤

10 ¤

מרשם קרם  לטחורים

7 ¤

מגבונים לטחורים

40 ¤

15 ¤

מרשם לדלקת עיניים /טיפות

7 ¤

מגבונים לעיניים

44 ¤

17 ¤

מרשם אנטיביוטיקה לדלקת גרון למבוגרים

7 ¤

לכסניות "טבעיות" לגרון

38 ¤

16 ¤

מרשם לשפעת/ נזלת

7 ¤

ויטמין C500 מ"ג

50 ¤

26 ¤

מרשם אנטיביוטיקה מרופא שיניים

7 ¤

שטיפת פה רפואית

30 ¤

13 ¤

מרשם אנטיביוטיקה מרופא שיניים

7 ¤

המלצה למשחת שיניים טיפולית

30 ¤

13 ¤

מרשם לסטאטינים

7 ¤

קואנזים Q10

250 ¤

100 ¤

מרשם לדלקת בנרתיק

7 ¤

שטיפה אינטימית

36 ¤

10 ¤

מרשם לדלקת בנרתיק

7 ¤

פרוביוטיקה לנשים

85 ¤

30 ¤

מרשם לדלקת בדרכי השתן

7 ¤

חמוציות

75 ¤

28 ¤

 

*הרווח משתנה בהתאם לקופת החולים/ סכום  המרשם
** הרווח משתנה בהתאם לעלות הקנייה

 

כך שאם נעבוד נכון, אפשר להרוויח מתרופות מרשם. זה פשוט מצריך מאיתנו יותר מאמץ והשקעה של עוד 2-3 דקות ללקוח. כלומר, ההזדמנות העסקית קיימת, צריך פשוט להתחיל לדבר, לשאול שאלות, להמליץ, לתת ייעוץ רוקחי, ולהפסיק לנפק מרשמים ללא הבנת המרשם והתאמת טיפול מלא לחולה. גם אם יש תור, הלקוח יחכה עוד מספר דקות אך יקבל ייעוץ רוקחי, זה ההבדל בין זבנות לבין רוקחות. זוהי הדרך הנכונה לרוקחות קהילתית וגם דרך נכונה לשמירה על המוסד שנקרא בית מרקחת קהילתי.

 

בדיקת פרודוקטיביות על פי מספר המרשמים לשעה אינה נכונה. לרוקח יכולת להשלמת טיפול/ הגדלת מכירה שתגדיל את רווחיות בית המרקחת, וזהו המדד הנכון לבדיקה. צריך להיאבק על כל לקוח שנכנס לבית המרקחת ולתת לו את הטיפול המלא, גם אם מדובר בהמלצה או בטיפ בלבד. יש להפסיק לנפק מרשמים בשיטת הסרט הנע. מי שישכיל להפוך את המרשמים להזדמנות, ישרוד. ושוב: אפשר להרוויח מתרופות מרשם, גם אם לא באופן ישיר.

הערה: הדעות המובעות במאמר זה הן דעותיו האישיות של המחבר

 

עומר פורת רוקח, B.Pharm  M.Sci

הוסף תגובה חדשה
תגובות
לא נשלחו עדיין תגובות.
תנאי השימוש באתרקישוריםצור קשר • כל הזכויות שמורות פארמה-ליין © 2007