הצהרת נכנס לאתר

 

האתר מיועד לרוקחים ולאנשי מקצוע בתחום הפרמצבטיקה בישראל וכן לרופאים, צוות רפואי ואחרים העוסקים בתחומים הרלוונטיים בישראל. המידע הכלול באתר הוא מידע מקצועי ומדעי ומנוסח בהתאם. 

 

האמור באתר ביחס לתכשירים, טיפולים, וטכנולוגיות רפואיות אחרות מיועד למתן מידע כללי בלבד, ואינו מהווה תחליף להתייעצות עם אנשי מקצוע.

 

השימוש בתכשירים, ובטכנולוגיות הרפואיות, או בטיפולים הנזכרים באתר כפוף לתנאי הרישום שלהם ולאמור בעלון לרופא ובעלון לצרכן הרלוונטיים, או למידע בספרות המקצועית הרלוונטית ואין לראות באמור באתר משום עידוד ו/או המלצה לעשיית שימוש בתכשירים, טיפולים וטכנולוגיות רפואיות אחרות שלא בהתאם לתנאים אלה.

 

המידע המופיע באתר זה אשר מובא מטעם חברות התרופות / מזון רפואי / ציוד רפואי, הינו על אחריות הגוף אשר העביר אלינו את המידע.

 

השימוש באתר הוא על פי "תנאי השימוש באתר" כפי שמתפרסמים באתר.

 

אני מסכים ומצהיר כי אני עומד בתנאים לכניסה לאתר



× סגירה
להרחבה בנושא
כניסה למנויים
כתובת דוא"ל:
ססמא:
משתמש חדש

pharmaline-facebook

 

שיווק רוקחי
מגמות בשוק התרופות ללא מרשם - ובתי המרקחת בישראל, 2007
שוק התרופות ללא מרשם (OTC + GSL) משתנה ועוד יוסיף להשתנות מנקודת מבטם של היצרנים והקמעונאים. ניתן להבחין במספר מגמות בשוק שיתחזקו במהלך 2007:
הסכמי סודיות - חלק ב'
בכתבה הקודמת סקרנו את הטעמים שבגללם רצוי לדרוש מאנשים וגופים המבקשים שתחשפו בפניהם מידע חדשני ובעל ערך, לחתום על הסכמי סודיות, ואת עיקרי פרטיו של הסכם שכזה. בכתבה זו ובכתבה הבאה נתמקד בשני סעיפים שכיחים בהסכמי סודיות, שלגביהם אני נשאלת לעתים תכופות. שתי הסוגיות קשורות, במקרה, לעולם הליטיגציה (התדיינויות). הצדדים יזדקקו להוראות סעיפים אלה אך ורק במקרה של סכסוך. אם וכאשר תאלצו להוציא את ההסכם מהמגירה בעקבות הפרת חובת הסודיות על ידי הצד השני, רצוי שלא תופתעו.
יחסי ציבור: מייחצנות לתפישות שיווקיות
תחום ותיק שאחד ממבחני ההצלחה שלו בעבר היה מספר ה"אינצ'ים" שהיחצן הצליח להכניס לכלי התקשורת כדי להציגם אחר כך בגאווה בפני הלקוח, הופך בהדרגה למקצועי יותר ומהווה כיום אחת החוליות החשובות בתהליך השיווק ובעיקר בתהליך המיתוג
הסכמי סודיות
יש לך רעיון מבריק? הינך מומחה במקצועך והגית רעיון שלדעתך יהווה פריצת דרך מהסוג שהטרנזיסטור עשה לאלקטרוניקה? שיחקת עם הקונספט ומצאת שיש לו יישומים מעשיים? נפגשת עם עורך הפטנטים, שעשה את החיפושים המתאימים ואישר כי לדעתו ההמצאה שלך עומדת במכלול הקריטריונים לרישום? נתת לעורך הפטנטים אור ירוק להכין בקשה לרישום פטנט? אם כן, נראה שיש לך יסוד איתן לאופטימיות - תהיה ליזם ותקים חברת הזנק לתפארת המדינה וגם לביתך. אך מה עושים הלאה?
אוטומציה בבית המרקחת - פגיעה בענף הרוקחות?
האוטומציה מגיעה לבית המרקחת. מערכות APM Pharmaceutical Automated Product Machine , פזורות כבר בבתי המרקחת בארה"ב ברשתות כמו Longs, Duane Reade, Safeway, Kmart, Walgreens . עלותה של מערכת כזו נעה בין 65,000 ל-95,000 דולר, ויש כבר חברות המפתחות מערכות זולות יותר.
איך להרוויח כסף מתרופות מרשם
נראה שמצב בתי המרקחת רק מחמיר מיום ליום. הגזירות מקופות החולים נוחתות על בתי המרקחת, תחומים נוספים "יברחו" מבית המרקחת ל-GSL (הומיאופתיה), ובשנה הבאה עלינו לטובה יתחיל למעשה ה-GSL לקרום עור וגידים וניפרד, לצערנו, מחלק ממכירות תרופות ה-OTC.
היערכות רשת סופר-פארם ליציאת OTC אל מחוץ לבית המרקחת
ב-10/05/05 נכנס לתוקפו החוק המאפשר מכירת תרופות ללא מרשם מחוץ לבתי המרקחת. בניגוד למדינות אחרות, בהם תהליך הוצאת התרופות ללא מרשם היה הדרגתי, בישראל הוחלט על יציאה בו-זמנית של למעלה מ-100 מרכיבים פעילים. משרד הבריאות טרם סיים לאשר את כל התרופות המיועדות למכירה מחוץ לבתי המרקחת, ובסיום תהליך האישור יוצבו כ-70 תרופות על המדפים מחוץ לבתי המרקחת.
2005-2006 - היערכות בית המרקחת לשינויים שבפתח
יציאת תרופות ה-OTC, המשך צמיחת רשתות הפארם ומותגים פרטיים בקופות החולים, דורשים מבתי המרקחת להיערך אחרת כבר השנה ובעיקר לקראת השנה הבאה.
GSL בעולם - הנתונים ומהם אומרים
מגמת המעבר של תרופות ללא מרשם למכירה על מדפים הולכת ותופסת תאוצה ברחבי העולם. הפריצה מחוץ לארה"ב החלה באנגליה ב- 1970 והמשיכה למדינות נוספות כמו דנמרק, נורבגיה, הולנד, יפן וגם ישראל. בכל מדינה מוטמע התהליך בקצב שונה, על פי דפוסי התרבות העסקית, הפוליטית והתנהלות של השוק שלה, תוך כדי פיתוח חסמי זהירות בכל הקשור למוצר, שהוא בהגדרתו "תרופה", לצורך הצבתו על מדף ושיווקו כמוצר צריכה לכל דבר ועניין.
בית מרקחת 2005 - כיצד לשרוד במציאות החדשה?
יציאת תרופות OTC אל נקודות מכירה ללא רוקח, פתיחת חנויות פארם בקצב מסחרר בכל פינה, המיתון ומדיניות קופות החולים - אלה הם חלק מהשינויים שדורשים מבתי המרקחת להסתגל כדי לשרוד במציאות הכלכלית החדשה. להלן מספר נקודות החשובות להצלחתו של בית המרקחת:
המחשב ככלי ניהולי לשיפור רווחיות בית המרקחת
בבתי מרקחת רבים משתמשים במחשב רק לצורך מכירת תכשירי מרשם למבוטחי הקופות ואילו את שאר פעילויות בית המרקחת מנהלים ללא כל שימוש במחשב. הרוקחים שאינם משתמשים במחשב באופן מלא מתחלקים לשלוש קבוצות: אלו שאינם "אוהבים" את המחשב ובשבילם הוא בבחינת מעמסה; אלו שחוששים שמא כל מה שנרשם במחשב יגיע בצורה זו או אחרת לגורמים מחוץ לבית המרקחת, ללא ידיעתם; ומי שלא הפנימו את יישומי המחשב ככלי ניהולי.
תנאי השימוש באתרקישוריםצור קשר • כל הזכויות שמורות פארמה-ליין © 2007